Hyr eller köp fastigheter?

Mäklare - Nyligen .... Under det senaste året har jag haft vänner, frågar mig om råd om huruvida det är en bra tid att hyra eller köpa fastigheter. Som de flesta av mina vänner, kollegor och lokalbefolkningen vet, anser jag mig själv som en fastighetsgeek och har lärt mig tillräckligt med hårda lektioner, men hade många bra upplevelser professionellt och personligen för att vara en livstid ... och jag är bara 30 år gammal men det här är en ålder där vi kan ta dessa lektioner och bygga på vår framtid, genom att använda fastigheter som en katapult till ekonomisk frihet en dag .... Avbryt läsning om du tycker att fastigheter är ett "bli rik snabbt" -system. Jag trodde det var när jag var yngre. Tro mig, det är det inte. Jag kan skriva en roman om skillnaden mellan att hyra och köpa fastigheter, men jag kommer att försöka göra det här kort ännu användbart. Allt är lika, att äga ett hus långt överstiger fördelen med att hyra ett hem. De uppenbara faktorerna är att genom att äga, kan du bygga eget kapital och avskriva dina räntebetalningar på din inteckning. Det betyder inte att alla i Amerika borde vara en husägare. Fastigheter är lokalt. Till exempel sjunker fastighetsvärdena fortfarande i Kalifornien. I Florida börjar priserna nivån. I New Jersey kan jag påpeka 30 olika marknader där marknadsförhållandena är olika. Om du bor i Montclair, är marknaden annorlunda i Clifton, mindre än 2 miles away. Om fastighetsvärden försämras i ditt valfrihetsområde och din ränta inte är gynnsam, kan det vara en bra anledning att hålla fast vid hyra för nu. Erbjudanden går inte över natten. Om du har sparat pengar föredrar vissa hyresgäster att hyra så att de kan spela aktiemarknaden som historiskt återkommer 8-10% per år med en bra mäklare. Fastighetsvärden följer vanligtvis inflationstakten på lång sikt. Med detta sagt har bostadsägandet det bästa skatteincitamentet. Gift par kan tjäna upp till $ 500.000 i vinster på deras hem TAX GRATIS, där singlar kan tjäna upp till $ 250.000 i vinster skatt gratis. Om du spelade på börsen skulle de vinsterna drabbas av nästan 50% av Uncle Sam.

Comments

Popular posts from this blog

CBSE exam paper leak: Made to pay for board mistakes, say students; updates

Säkert affärslån - Livslängdsföretag

Småföretagslån - Tillfredsställande kommersiella idéer